Kjøpsbetingelser

KJØPSBETINGELSER

Generelt gjelder nedenstående:
Samtlige priser er inklusive moms og angitt i Norske kroner.

1. Leveringstid:

Vi sender varene vanligvis 1-3 dager etter mottatt bestilling. Leveringstiden vil variere ut ifra hvor i landet du bor. 

Vi sender alle våre varer med Posten.

2. Bekreftelse:

Når vi har mottatt din bestilling vil du få en bekreftelse på e-post med informasjon om din ordre. Ta kontakt med oss dersom du ikke mottar bekreftelse.

3. Betalingsalternativer:

Følgende betalingsalternativ kan benyttes:

1. Kortbetaling

Man kan velge å betale med bank- eller kredittkort.
Vi aksepterer for øyeblikket VISA, Vipps eller MasterCard. Det tilkommer ikke noen kortavgift. Kredittkortbetaling håndteres av vår betalingspartner PensoPay. Ved kortbetaling vil beløpet være reservert til varer er klar for sending fra oss.

4. Leveringsgebyr:

På ordre under 350 kr. vil det bli lagt til frakt pålydende 50 kr.

5. Reklamasjon og retur:

Bestilte varer skal være feilfrie ved levering. Skulle du få en defekt eller feillevert
vare må du kontakte oss innen 14 dager. Vi registrerer meldingen om feil og sender deg en frankert returlapp. Send varen tilbake i den tilstand du mottok den, så får du en feilfri tilsvarende vare tilsendt.
Ved vare- og prisopplysninger tas det forbehold for trykkfeil og lagerbeholdning.

6. Angrerett

Angreretten er gjeldende i 14 dager fra dagen du kjøpte en vare. Ta kontakt med oss på post.no@widexsound.com for å registrere bruk av angreretten før det har gått 14 dager. Du trenger ikke oppgi noen grunn for å bruke angreretten, men varen må være i den tilstanden du mottok den i.

6.1 Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra Widex.

Reklamasjon til Widex bør skje skriftlig.

7. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 1 og 6.1. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600 eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.